onsdag, juni 08, 2011

Fullt ös

Nu var det länge sedan jag skrev men vi har bara tagit hand om varandra här hemma. Det finns så mycket som jag skulle vilja skriva om men det är så svårt att få ner allt i skrift. Oliver växer och utvecklas för varje dag som går. Det är så underbart nu när man vaknar till en son som ligger och ler och pratar med en, han har även blivit riktigt stabil i nacken nu på sista tiden. Han är en riktigt snabb liten grabb. I måndags (nationaldagen) tänkte vi ta en promenad till Jamtli där det brukar vara lite firande men vi tog och sov nästa hela dagen istället. Jag känner att om varken han eller jag är pigga så varför ska man packa och ge sig ut?! Vist hade det varit mysigt att komma ut men vi behövde sömn hela långa dagen..

Sen i Tisdags så träffade jag Åsa och hennes son Alfons som bara är 2,5 vecka. Vi hade det jätte mysigt med en promenad och sen satt vi och fikade på björkbackacafet. Alfons och Oliver är lika stora i vikt men gud vilken skillnad det är i ansiktet, Alfons ser mer ut som en bäbis. Då insåg jag vad fort det går. Sen åkte vi till min Moster och kusin för att umgås lite. Alltid skönt att komma bort från stan en stund :)

Idag har vi varit på Babymassage och denna gång var han faktiskt vaken och kunde vara med och njuta. Idag masserade vi mage, ben och fötter. Siv som leder massagen sa att barnet ofta blir väldigt trött och sover ovanligt länge, men inte min son inte. Han hade så svårt att komma till ro efteråt och sov bara korta korta stunder. Men nöjd var han iaf. Han somnade inte till ordentligen först vid 21.30.
Hoppas på en bra natt!!
Efter massagen så träffade vi upp Maria och hennes gosse William. Allt trevligt att få umgås.

Btw, igår pumpade jag ur och idag tog Oliver flaskan för allra första gången. En riktigt stolt mor!!

Imorgon ska vi få träffa Angelica och hennes fina mage som snart kommer vara ett minne blott. Längtar efter hennes lilla prinsessa !!!

Sov så gott..

Pappa Fredrik matar för första gången<3

1 kommentar:

  1. Tack för din kommentar på min blogg!!

    Så härligt att se andra mammor blogga... :)
    Bilden där du pussar i Olivers un på din header log jag så mot när jag såg. Ellie älskar öppna munnen och jag pussar i luften i munnen så de låter så härligt. :-)

    kram

    SvaraRadera