torsdag, november 03, 2011

Stockholm

I måndags morse åkte jag och Sara ner till Stockholm med tåget, vi kom fram tidigt och väl framme började shoppingen, kaffedrickandet och en massa mys med en underbar vän. Måndagen spenderade vi på stan hela dagen tills Sofia slutade och vid 17 åkte vi till Karlaplan till henne där vi skulle få bo. Även då på kvällen kom Sofias föräldrar hem från Kina och vi bodde 5 personer i en 1,5 ;) Trångt men allt går när man fått lite vin till maten!!

Vi vaknade tidigt på Tisdagen då Sofia skulle på jobbet och hennes föräldrar skulle åka tillbaka till Östersund. När alla åkt så myste jag och Sara med frukost och rosebubbel.. Är det semester så är det, döm om ni vill!! Sen blev det stan igen med mera shopping. På kvällen efter många långa timmar på butiker åkte vi ut till globen och fick se Rihanna. Vi hade väldigt tur då hon ställde i i Malmö på måndagen och i Stockholm på onsdagen. Ljudet på konserten var dålig men vill artist hon är. Showen var grym. Efter det åkte vi tillbaka till Gärdet och la oss trötta och utmattade efter en härlig dag.

Även Onsdagen började vi väldigt tidigt och nu packade vi ihop oss och jag började räkna ner timmarna tills jag skulle få åka hem till min lilla familj, som jag saknade dom!! Tåget hem gick 16.00 och vi gick runt på stan och gjorde den sista shoppingen. Vi blev väldigt trötta och vi satte oss på Olearys på centralstationen och satt där i 2 timmar innan vi satte oss på tåget. Tackar bästa Sara för en härlig minisemester :) Och även Rihanna för att hon valde spela på den dagen vi var där på :)

Bild lånad från google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar